آخرین اخبار : 

چند احتمال کلیدی در مورد تست های کنکور را با کنکور اسان بیاموزید

کنکور آسان است

چند احتمال کلیدی در مورد تست های کنکور را با کنکور اسان است ( برنامه یادگیری اسان , برنامه اوج یادگیری , برنامه اینده موفق , برنامه یادگیری برتر ) بیاموزید.

چند احتمال کلیدی:

1_ربط تشابهی دو یا چند گزینه به هم یا ربط مشابهت:

ربط شباهت از مرسوم ترین و رایج ترین روش های ربط دهی گزینه ی درست

یا غلط است و تقریبا نخستین شکل مرتبط سازی گزینه ها با یکدیگر به شمار می آید

این شکل ربط دهی در حال حاضر توسط بیشتر طراحان آزمون های تستی به صورت

سراسری یا آزمایشی و اصولا در همه ی امتحانات تستی به کار می رود

اساس این ربط دهی استفاده از شباهت ظاهری ,فرمولی,شکلی و یا آوایی و یا نوشتاری

بین گزینه های درست و نادرست است برای مثال 2 و 3 خیلی به هم شبیه هستند

این شباهت به دو دلیل است یکی شباهت غیر قابل انکار 2 و 3 به یکدیگر و دیگری

زیر رادیکال بودن هر دو , که اگر در یک تست ریاضی این دو عدد کنار هم قرار گرفتند

باید به احتمال زیاد حدس زد که جواب درست باید بین این دو عدد قرار

داشته باشد و قصد طراح این بوده که ما را بین این دو گزینه دچار اشتباه سازد

همین که به این نتیجه رسیدیم خود کشف بزرگی است.

چرا که در بدترین حالت و در 60 درصد مواقع می توانیم یکی از این دو گزینه را شانسی

علامت بزنیم توجه داشته باشید که 40 درصد مواقع این شیوه جواب نمی دهد.

چند احتمال بعدی:

2_رابطه تضاد و تقابل بین دو گزینه:

2+ و 2- با هم متضاد هستند همین طور راست و دروغ و یا شب و روز , خیلی ها با

استفاده از اصل تضاد مطلبی را حفظ می کنند و یاد می گیرند و طراحان تست

نیز از این روش یادسپاری بی خبر نیستند به همین خاطر آن ها سعی می کنند

با گنجاندن گزینه ی متضاد در بین گزینه ها شما را گیج و شک تان را زیاد کنند هدف

طراح این است که شما را از گزینه ی درست دور سازد 70 درصد مواقع جواب

بین دو گزینه ی متضاد قرار دارد توجه داشته باشید که 30 درصد مواقع این شیوه جواب نمی دهد.

3_رابطه ی مجاورت و همسایگی بین دو گزینه :

همسایه ها آشناترند و قیافه هایشان بهتر به خاطر سپرده می شود

از سوی دیگر اگر کسی در جاده افتاده و از جاده مطمئن شد ترجیح می دهد

به جای تغییر جاده به مسیر خود ادامه دهد گویی به محض دریافتن یک سرنخ

بخش زیادی از نگرانی فرد کم می شود و متاسفانه به همان میزان نیز دقت

فرد کاهش می یابد چنان است که اگر میزان انرژی دقت یک داوطلب را در حفظ

کردن یک مطلب 100 واحد در نظر بگیریم بیش از 80 واحد دقت صرف یادسپاری

بخش اول و 20 واحد بقیه صرف یادسپاری بخش های بعدی می شود در این

موقع داوطلب گمان می کند که با اتکا به اصل (زنجیره ی تداعی معانی)سایر

مطالب خود به خود مقابل چشمان او ظاهر خواهند شد اما طراح سوال در این

میان به عمد وارد گود می شود و روی قسمت های بعدی (یعنی همان جا که دقت کم می شود ) جاده

انحرافی ایجاد میکند مثلا شما جواب سوالی را به صورت عقل و ایمان

حفظ کرده اید طراح در استفاده از کلمه ی عقل هیچ حساسیتی به خرج

نمی دهد چرا که خوب می داند شما موقع یادگیری این مطلب انرژی ,دقت و توجه

زیادی را روی کلمه عقل گذاشته اید اما او با کلمه دوم بازی می کند ناگهان به

جای واژه عقل و ایمان در گزینه ی دیگر از کلمات غقل و علم استفاده می کند

 

شماره تماس جهت ارتباط با مهندس امیر مسعودی و استاد حسین احمدی و موسسه کنکور اسان است ( یادگیری اسان , اینده موفق , یادگیری برتر , اوج یادگیری ) 09121969979

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *