آشپزی و شیرینی پزی

طرز تهیه شیرینی دانمارکی بازاری

اگر به دنبال طرز تهیه شیرینی دانمارکی بازاری می گردید مقاله درستی را انتخاب کرده اید. شیرینی دانمارکی یکی از آسان ترین و خوشمزه ترین شیرینی هایی است که به راحتی با دانستن طرز تهیه آن می توانید مانند قنادی ها ، خود در خانه درست کنید.

در ادامه مطالب خواهید خواند:

مواد مورد نیاز برای تهیه شیرینی دانمارکی

مواد مورد نیاز برای تهیه شیرینی دانمارکی

مواد لازم برای خمیر

  • شکر ۱۶۰ گرم
  • تخم مرغ سه عدد
  • خمیر مایه ۳ قاشق غذا خوری
  • نمک یک دوم قاشق چایخوری
  • آرد حدود ۷۰۰ گرم
  • کره ۵۰۰ گرم یا بجای آن روغن مایع ۱ پیمانه
  • شیر ولرم یک پیمانه
  • زعفران دم‌کرده نصف قاشق غذا خوری 

مواد لازم برای تهیه کرم شیرینی

  • شکر ۲۲۰ گرم
  • آرد ۸۵ گرم یا نشاسته ذرت ۱۰۰ گرم
  • شیر ۱ پیمانه
  • وانیل ۱ قاشق چای‌خوری
  • گلاب ۱ پیمانه

طرز تهیه خمیر شیرینی

1)برای آماده کردن خمیر در ابتدا شیر، ۱ قاشق شکر و خمیر مایه را داخل یک ظرف ریخته و با هم مخلوط کنید. سپس روی آن را پوشانده و به مدت ۱۰ دقیقه در جایی گرم مثل کابینت یا داخل فر خاموش استراحت دهید تا خمیر مایه به عمل آید. هر زمان که روی مخلوط شما به اندازه نصف کل مواد کف ایجاد شد، می‌توانید از آن برای درست کردن خمیر استفاده کنید

2) در مرحله بعد تخم مرغ ها را به همراه دیگر مواد به جز آرد و کره مخلوط کرده و بعد آرد را تا حدی اضافه می کنیم که مواد به دست نچسبند و خوب ورز می دهیم.

3) به خاطر داشته باشید که، آرد را سه مرتبه الک کرده و در چند مرحله به کمک یک چنگال به خورد مواد خیس بدهید. آرد را تا جایی به مواد اضافه کنید که خمیر به دست نچسبد.

4) خمیر را باز کرده و کره را که بین دو لایه پلاستیک با وردنه باز کرده ایم روی نیمی از سطح خمیر می گذاریم و نیمه ی دیگر را روی آن برگردانده و روی آن را با پلاستیک می پوشانیم و آن را داخل یخچال گذاشته و برای نیم ساعت به خمیر استراحت می دهیم.

5) بعد از نیم ساعت خمیر را از یخچال خارج کرده و به همان شکل تا شده وردنه می کشیم و مجددا درخلاف جهت قبلی تا می کنیم و دوباره در یخچال استراحت می دهیم.

6) این کار را سه بار تکرار می کنیم و در مرحله آخر پس از وردنه کشی خمیر آن را به شکل های دلخواه برش زده و پس از استراحت مجدد در سینی فر آن ها را می پزیم.

دستور تهیه کرم شیرینی دانمارکی

برای آماده کردن کرم خانگی شیرینی دانمارکی، آرد را داخل قابلمه کوچکی بریزید و شیر را کم کم به آن اضافه کنید و با همزن یا چنگال هم بزنید تا آرد کاملاً داخل شیر حل شود.

سپس نشاسته ذرت را با شیر سرد خوب مخلوط کنید زیرا اگر شیر گرم باشد نشاسته به صورت گلوله گلوله در کرم باقی می ماند. حالا شکر را به مواد افزوده و آن را روی حرارت ببرید.

سعی کنید در اواسط کار وانیل و گلاب را به مواد کرم اضافه کنید.

حرارت باید خیلی ملایم باشد و مدام مخلوط را هم بزنید وگرنه به سرعت مواد به کف قابلمه می چسبد بعد از رسیدن به غلظت مورد نظر وانیل را اضافه کنید و حرارت را خاموش نمایید. این مرحله در طرز تهیه کرم شیرینی دانمارکی به حوصله و صبر زیادی احتیاج دارد.

این کار را تا جایی ادامه دهید که کرم شیرینی شما غلیظ و کش‌دار شود. بعد آن را از روی حرارت برداشته و اجازه دهید کاملاً خنک شود.

در انتها روی کرم را با سلفون بپوشانید به طوری که هوا به آن نرسد تا زمانی که کرم کاملا سرد شود.

مرحله نهایی پخت شیرینی دانمارکی

مرحله نهایی پخت شیرینی دانمارکی

1)بعد از درست کردن خمیر و کرم شیرنی، وقتی حجم خمیر شما تقریبا دو برابر شد، روی یک سطح صاف آرد پاشیده و خمیر را روی آن قرار دهید. مجدداً برای دو سه دقیقه خمیر را ورز دهید تا هوای داخل آن خارج شود.

2) در این مرحله ، حالا به کمک یک وردنه شیرینی‌ پزی خمیر را به قطر ۵ میلی‌متر باز کنید. خمیر باید به شکل مستطیل باز شود پس اگر اطراف آن نامرتب بود دور خمیر را با کاردک یا چاقو برش دهید.

3) اکنون وقت استفاده از کرم شیرینی است. کرم را روی لبه خمیر ریخته و آن را به کمک یک قاشق در سرتاسر لبه خمیر بمالید. میزان استفاده از کرم در تهیه و پخت شیرینی دانمارکی کاملاً سلیقه ای است.

4) پس از مراحل بالا نوبت رول کردن خمیر است. خمیر شیرینی را از همان قسمتی که کرم ریختیه اید به اندازه سه دور رول نمایید. بعد از سه دور رول کردن خمیر را از انتهای رول سوم برش بزنید و همین کار را برای باقیمانده خمیر تکرار کنید.

5) در این مرحله باید خمیر رول شده را با استفاده از کاردک یا چاقو به قسمت‌های کوچک‌ تر تقسیم کنید. اندازه ۵ تا ۷ سانتی‌ متری برای شیرینی دانمارکی نرمال است. سعی کنید شیرینی‌ ها را یک اندازه برش بزنید.

اگر به دنبال آموزشگاه شیرینی پزی با مدرک بین المللی در تهران می گردید کلیک کنید.

فیلم آموزش طرز تهیه شیرینی دانمارکی بازاری

طرز تهیه شیرینی دانمارکی در توستر

خمیر شیرینی دانمارکی را در توستر نیز می توانید با دمای 150 درجه سانتیگراد بپزید و سپس 5 دقیقه آن را گریل کنید.

طرز تهیه شیرینی دانمارکی با ماست

طرز تهیه شیرینی دانمارکی با ماست

با حذف نمک و استفاده از ماست شیرینی ترد تری خواهید داشت. به این صورت که مقدار شیر را در رسپی اصلی نصف کنید و بجای آن نصف شیری که حذف کرده اید به همان مقدار از ماست استفاده کنید.

برای یادگیری طرز تهیه مدل های جدید دیگری از شیرینی دانمارکی کلیک کنید.

مقاله های مرتبط :

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا