ماشین

صدای تق تق چرخ جلو پراید

آخرین قسمت از خودرو و تنها قسمتی که با زمین در تماس است چرخ های خودرو می باشند ؛ که وظیفه کنترل نیرو را برعهده دارند. سلامت لاستیک ها برای همه رانندگان اهمیتی زیادی دارد زیرا در بهبود کیفیت رانندگی نقش اساسی دارند. نشانه های مختلفی وجود دارند که به ما این هشدار را می دهند که لاستیک ها نیاز به بررسی و رسیدگی دارند که از آن ها می توان به شنیدن صداهای نامتعارف اشاره کرد.

انواع صدای تایر جلوی پراید:

این صدا ممکن است حالت جیر جیر مانند داشته باشد که امکان دارد نشانه خراب شدن ترمز جلو باشد که در صورت شنیدن این صدا باید فورا به تعمیرگاه مراجعه کنید تا ایراد برطرف شود.

اگر صدایی که شنیدید به صورت تق تق بود و دقیقا از خود لاستیک نبود ، مثلا هنگام حرکت و یا چرخش فرمان به یک طرف، از بخش های مکانیکی دستگاه خارج شود، علت شنیدن آن می‌تواند خراب شدن کلگی بیرون پلوس باشد و ارتباطی به خود لاستیک ندارد.

اما اگر صدای که می شنوید از خود لاستیک خودرو بود دلایل دیگری دارد که در ادامه مقاله بررسی می کنیم.

انواع صدای تایر جلوی پراید

دلایل صدای تق تق لاستیک جلوی پراید :

۱) دمای هوا : گرم و سرد شدن هوا روی صدایی که از لاستیک ها خارج می‌شود تاثیر دارد. در تابستان که هوا نسبت به سایر فصل های سال گرم تر است، چسبندگی تایرها بیش تر می‌شود و این موضوع باعث اصطکاک بیشتر لاستیک ها با زمین و آسفالتی که در اثر تابش خورشید داغ شده می شود و لاستیک ها سر و صدا ایجاد می کنند.

۲) سرعت بالا : مخصوصا در مواقعی که می‌خواهید در سرعت بالا بپیچید، امکان شنیدن صدا از چرخ ها بسیار زیاد است.

۳) نو بودن لاستیک : لاستیک های نو تا چند روز موقع رانندگی صدا تولید می‌کنند.

۴) جنس تایر : بعضی از برندهای تایر مثل بریجستون یا یوکاهاما نسبت به سایر برندها بیشتر صدا می‌دهند.

۵) نبودن چرخ در محور اصلی : یکی از شایع ترین علت های شنیده شدن صدا های نامتعارف از چرخ های جلو پراید می باشد که در اثر برخورد ضربه شدید به چرخ های جلو ، از محور اصلی خود خارج می شوند.

۶) بالانس نبودن چرخ ها : اگر جلوبندی خودرو فرسوده شده باشد، روی تایرها پله ایجاد می‌شود و در نتیجه درست روی زمین ثابت نمی‌شوند و احتمالا صدای جیغ مانند از آن می‌شنوید.

برای دانستن علت ریپ زدن ماشین در حالت در جا این مقاله را مطالعه کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینها را هم ببینید
بسته
دکمه بازگشت به بالا