ماشین

علت ریپ زدن ماشین در حالت درجا

همه ما احتمالا تجربه این را داشته ایم که موتور ماشین در حال حرکت یا در حین در جا بودن بد کار کند و به علت نداشتن آگاهی تصور کنیم که ماشین مان خراب شده است. اما در این مقاله ما به شما توضیح میدهیم که علت این اتفاق چه می باشد و علت ریپ زدن ماشین در حالت در جا را بررسی میکنیم .

در ابتدا بهتر است بدانیم ریپ زدن یعنی چه؟

در ابتدا بهتر است بدانیم ریپ زدن یعنی چه؟

به هر تکان و لرزش غیر طبیعی و بدون دلیل موتور ماشین که باعث می شود کابین هم تکان هایی بخورد ریپ زدن می گویند، اصطلاح ریپ زدن تنها برای ماشین نمی باشد و برای هواپیما و موتورسیکلت و حتی انسان ها هم نیز به کار می رود.

ریپ زدن ماشین می تواند در حالت های مختلفی اتفاق بیفتد که عبارتند از:

  • ریپ زدن خودرو هنگام صبح
  • ریپ زدن ماشین در حالت گازسوز
  • ریپ زدن ماشین کاربراتوری
  • ریپ زدن ماشین در سرعت بالا
  • ریپ زدن خودرو در سربالایی
  • ریپ زدن ماشین در حالت دنده دو
  • ریپ زدن خودرو در حالت درجا

برای دانستن علت صدای تق تق چرخ جلو پراید این مقاله را مطالعه کنید.

علت ریپ زدن خودرو در حالت در جا

علت ریپ زدن خودرو در حالت در جا:

۱)کثیف بودن انژکتور: یکی دیگر از دلایلی که ممکن است باعث ریپ زدن خودرو درحین حرکت کردن یا تعویض دنده و گاز دادن شود کثیف بودن انژکتورمی باشد. حتما دقت کنید که انژکتور سالی یک بار باید شسته شود.

۲)کثیف بودن پمپ بنزین : هنگامی که سرویس های دوره ای را انجام می دهید و روغن موتور و فیلترها را تعویض می کنید حتما به یاد داشته باشید که پمپ بنزین را هم سرویس کنید زیرا ممکن است باعث ریپ زدن خودرو شود.

۳)کثیف بودن شمع ها : باید بعد از هر سی هزار کیلومتر رانندگی، شمع های ماشین خود را عوض کنید. عدم تعویض شمع ها و کثیف بودن آن ها یکی از مهم ترین دلایل ریپ زدن ماشن می باشد. تمیز نبودن شمع ها باعث می شود که احتراق به صورتکامل انجام نشود. در نتیجه بنزین خام می سوزد و در سیلندر جمع می شود. در این صورت با جرقه ضعیفی احتراق صورت می گیرد و انفجار خفیفی رخ می دهد. این اتفاق باعث می شود بنزین زیادی مصرف شود. شتاب ماشین نیز در این حالت کم است و خصوصا در سربالایی ها کم می آورد.

۴)تنظیم نبودن موتور : باید هر سال یک یا دو بار موتور را تنظیم کنید. اگر موتور تنظیم باشد دود با صدایی یکنواخت از اگزوز خارج می شود در صورتی که وقتی موتور تنظیم نباشد صدای خارج شدن دود از اگزوز کم و زیاد می شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینها را هم ببینید
بسته
دکمه بازگشت به بالا