ماشین

تفاوت لاستیک KB27 و KB22

ابتدا بهتر است با لاستیک خودرو آشنایی کوتاهی پیدا کنیم سپس در ادامه مطلب به تفاوت لاستیک KB27 و KB22 می پردازیم.

یکی از عواملی که بر کیفیت رانندگی تاثیر می گذارد لاستیک خودرو می باشد؛ برای انتخاب لاستیک مناسب باید به موارد مختلفی توجه کنیم که شامل روش ساخت ٬ انواع تایرها ٬ شماره های حک شده روی آن ها و ویژگی های فنی متفاوت می باشد.

یک تایر شامل اجزایی مانند طوقه که یک لایه لاستیک روی آن قرار میگیرد، بدنه ی تایر، تسمه، دیواره جانبی و آج تایر که از لاستیک های طبیعی و مصنوعی ساخته می شود که در ایجاد اصطکاک بین تایر و زمین نقش دارند.

پیشنهاد می شود تفاوت رینگ فولادی و آلومینیومی را هم مطالعه کنید.

معرفی لاستیک KB27 و KB22 :

لاستیک STRONG KB22 185/65R14 و لاستیک  PERFECT KB27 185/65R14 . KB22 , KB27 هرکدام به نوع آج تایر اشاره می کنند. عدد 185 پهنای تایر برحسب میلی متر است. عدد 65 نسبت فاق به پهنای تایر برحسب درصد است. نماد R نشان دهنده ی این است که خودرو با روش رادیال ساخته شده است. و درنهایت عدد 14 نشان دهنده ی قطر رینگ بر حسب اینچ می باشد.

لاستیک های  KB22 , KB27هر دو ساخت شرکت کویرتایرهستند که از شرکت های مطرح ایران در صنعت تایرسازی خودرو است، می باشد.

این دو لاستیک شباهت های بسیاری با یکدیگر دارند و به دلیل یکسان بودن ویژگی های فنی و اندازه هایشان در قابلیت هایی که به خودرو و سرنشینان آن ارائه می دهند نیز عملکرد یکسانی دارند.

صدای پایین و نرمی در حرکت به علت خاصیت انعطاف پذیری بالای تایر، پایین آوردن مصرف سوخت و بالا بردن سرعت خودرو با کاهش مقاومت غلتشی ایجاد شده بین تایر و زمین، فرمان گیری راحت و پایداری خودرو در پیچ ها و عدم سرخوردگی خودرو در تغییر مسیرهای ناگهانی.

معرفی لاستیک  KB27 و KB22 :

برای دانستن مزایا و معایب لاستیک ۲۰۵ برای پژو ۴۰۵ کلیک کنید.

سوالات متداول

لاستیک KB27 و KB22 مناسب چه خودرو هایی هستند؟
این دولاستیک براساس اندازه برای خودروهای داخلی مانند تندر90 ، ساندرو، کوییک، پژو 405، پژو پارس، پژو 206، پژو 207، پژو 206 صندوق دار، پژو 207 صندوق دار و رانا و… مناسب هستند.

علت تفاوت نام گذاری این دو تایر در چیست؟
علت تفاوت در شکل ظاهری آن هاست. گل لاستیک KB27 دارای طراحی جدیدتری نسبت به KB22 است و به دلیل طراحی شکل ظاهری متفاوت با وجود اندازه ی یکسان، لاستیک KB27 بزرگتر به نظر می رسد.

کدام مدل از این دو تایرKB27 و KB22 بهتر است؟
لاستیک های KB22 و KB27 به لحاظ فنی با یکدیگر تفاوتی ندارند. هر دو برای آب و هوای چهار فصل طراحی شده اند، تا 530Kg بار را تحمل می کنند، برای هر دو محور چرخ قابل استفاده هستند و نماد سرعت آنها H 210Km است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینها را هم ببینید
بسته
دکمه بازگشت به بالا