سلامتی

بهترین چوب برای ساخت عصا

اگر به دنبال بهترین چوب برای ساخت عصا و یا چوب دستی هستید یا میخواهید خرید مناسبی داشته باشید مقاله درستی را انتخاب کردید هدف ما در این مقاله کمک به شما در این زمینه می باشد پس پیشنهاد می شود این مقاله کوتاه را مطالعه کنید.

عصا‌ها معمولا از جنس چوب، آلومینیوم و… ساخته می‌شود که پرکاربردترین و بهترین آن عصای چوبی است زیرا علاوه بر کمک رسانی به فرد سالمند و ناتوان از زیبایی خاصی برخوردار است.

معرفی محکم ترین چوب برای چوب دستی

استفاده از چوب مرغوب در ساخت عصا به این خاطر است که چوب‌ها را می‌توان صیقل داد تا به راحتی در دست فرد جای گیرد. علاوه بر آن باید در نظر داشت چوب ٬ قابل کنده کاری و منبت کاری است و می‌توان طرح‌های جذابی را با توجه به سلیقه فرد روی آن ایجاد کرد. استفاده از چوب در عصا باعث می‌شود طول عمر زیادی داشته باشد و در طول سالیان، زیبایی خود را حفظ کند.

چوب گردو، ماهاگونی، اقاقیا، گیلاس، افرا و انواع چوب‌های سخت دیگر که قابلیت کنده کاری دارد برای ساخت عصا و چوب دستی بسیار مناسب هستند.

انتخاب چوب مناسب

عمدتا برای ساخت عصا و انواع چوب‌دستی از چوب‌های سخت که استحکام بالاتری نسبت ‌به چوب نرم دارد استفاده می‌شود. چوب‌ سخت قابلیت شکنندگی پایین‌تری داشته و دیرتر دچار فرسودگی می‌شود. بهتر است طبق تجربه از ترکیب دو نوع چوب برای ساخت عصا استفاده نکنید؛ زیرا استحکام مورد نظر شما را فراهم نمی‌کند و از آنجا که فرآیند خشک شدن چوب‌ها با یکدیگر فرق دارد ممکن است چسباندن قطعات چوب به یکدیگر برای شما سخت شود و نتیجه دلخواه را نگیرید.

چگونه عصا چوبی مناسب انتخاب کنیم؟

افراد سالمند و کم توان از عصا به عنوان وسیله ای برای جابه جایی استفاده میکنند. عصاها شکل های گوناگونی دارند و از طرح‌های مختلفی برخوردار هستند که بعضی از آن ها طبق سلیقه مخاطب ساخته میشوند. این موضوع که از کجا عصا بخریم نکته بسیار مهمی است زیرا باید توجه شود در عصای مورد نظر از مواد مرغوبی استفاده شده باشد در غیر این صورت ممکن است فرد مصرف کننده در حین استفاده از عصا با شکستن آن مواجه شود و آسیب جدی ببیند.

چگونه عصا چوبی مناسب انتخاب کنیم؟

انواع عصا :

عصا ها براساس کاربرد و استفاده ای که دارند انواع و اقسام مختلفی دارند که در این جا به چند مورد اشاره می شود:

۱) عصای زیر بغل : این نوع عصا به افرادی پیشنهاد می شود که برای تحمل وزن خود به استفاده از بازوهای خود نیاز دارند این عصاها می‌توانند ۸۰  درصد وزن بدن را تحمل کرده و لازم به ذکر است که فرد باید انرژی زیادی را مصرف کند.

۲) عصای چهارپایه : این نوع عصا بیشتر برای بیمارانی که دچار سکته مغزی شدند مناسب می باشد زیرا این افراد تعادل کافی برای راه رفتن ندارند و این عصا انتخاب مناسبی برای آن ها خواهد بود. برای به دست آوردن اطلاعت بیشتر در مورد این عصا پیشنهاد می شود مقاله عصا چهار پایه چه نام دارد را مطالعه کنید.

۳) عصای استاندارد : این نوع عصا ها به طور معمول از جنس چوب یا فلز می باشند. عصاهای فلزی عمدتا از جنس آلومینیوم بوده که قابلیت تنظیم ارتفاع هم دارند.

۴) واکر : واکر ها هم نوعی عصا بوده که در عین پایداری زیاد موجب کاهش در سرعت راه رفتن می شوند و بیشتر به افرادی که قدرت اندام فوقانی بالایی دارند توصیه می شود.

انواع عصا

برای مطالعه بیشتر پیشنهاد می شود مقاله محکم ترین چوب برای ساخت چوب دستی را هم مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا