ماشین

مزایا و معایب لاستیک ۲۰۵ برای پژو ۴۰۵

اگر به تازگی خودرو پژو ۴۰۵ خریداری کرده اید و به دنبال تایر مناسب برای خودرو خود می باشید ما در این مقاله به شما کمک می کنیم تا انتخاب مناسبی داشته باشید.

تاریخچه خودرو پژو ۴۰۵

پژو 405 از خودرو های پرفروش کمپانی فرانسوی پژو است. این خودرو در سال ۱۹۸۸به عنوان بهترین خودرو سال اروپا شناخته شد که خود نشان از هنر فوق العاده طراح مشهور مهندس پنین فارینا است.

شرکت ایران خودرو در سال ۱۳۶۹با عقد قرار دادی با کمپانی پژو فرانسه ، خط تولید این خودرو را در ایران آغاز کرد. پژو ۴۰۵ با قیمتی مناسب ، آپشن های روز و خدمات پس ار فروش  ایران خودرو ، طولی نکشید که به یکی از محبوب ترین خودرو در جاده های ایران تبدیل شد.

انتخاب لاستیک مناسب برای ماشین ، دغدغه همه رانندگان است زیرا لاستیک مناسب برای خودرو می‌تواند به فرمان پذیری بهتر، بازده بهتر سیستم ترمز و تعلیق و همچنین راحتی بیشتر سرنشینان خودرو کمک کند.

تاریخچه خودرو پژو ۴۰۵

تعویض لاستیک فابریک به پهن

قطعا سایز فابریک لاستیک هر خودرو را می توان بهترین و مناسبت ترین اندازه تایر دانست که نرم ترین حالت فرمان و کمترین مصرف سوخت را به دنبال دارد و برای مصارف شهری مناسب است. در مورد پژو ۴۰۵ هم استفاده از سایز پهن می تواند در شرایط خاص به فرمان پذیری بهتر و تعادل بیشتر خودرو، به خصوص در سرعت های بالا در جاده هاکمک کند. به ویژه ان که امکان استفاده از رینگ سایز 15 هم برای پژو 405 وجود دارد .

سایزهای لاستیکی که معمولا برای خودروی ۴۰۵، ( به جز حالت استاندارد که ۱۴/۶۵/۱۸۵ است ) به کار برده می‌شوند، ۱۴/۶۰/۱۹۵ و ۱۴/۶۵/۲۰۵ است که البته پیشنهاد می‌شود تا حد امکان از همان سایز استاندارد استفاده شود.

اگر علاقه دارید تفاوت لاستیک KB22 , KB27 را بدانید کلیک کنید.

تعویض لاستیک فابریک به پهن

مزایای استفاده از لاستیک پهن

معمولا افرادی که از سایز های پهن برای خودرو شان استفاده می کنند صرفا بیشتر از آنکه به معایب و مزایای آن پی ببرند بیشتر به زیبایی و اسپرت کردن خودرو دقت می کنند . اصلی ترین مزایای استفاده از لاستیک پهن تر ، افزایش چسبندگی و قابلیت حرکت مطمئن تر با سرعت بیشتر در پیچ هاست . اما نباید فراموش کنیم که این چسبندگی صرفا در مسیر های خشک اثر دارد یعنی با لغزنده و خیس بودن مسیر ، افزایش بیش از حد پهنای تایر باعث دشوار تر شدن خروج آب از بین عاج های لاستیک شده و چسبندگی را بشدت کاهش می دهد . و نکته دیگر این است که ترمز گیری در سطوح خشک کاهش می یابد .

مزایای استفاده از لاستیک پهن

معایب استفاده از لاستیک پهن

از معایب لاستیک های پهن این است که به دلیل افزایش چسبندگی فشار به پیشرانه و قطعات انتقال نیرو نیز بالا می رود و می تواند به افزایش مصرف سوخت منجر شود . این لاستیک ها به علت چسبندگی بالا ، گشتاور موتور را بیشتر کرده و در نتیجه در شتاب گیری خودرو تاثیر منفی دارد .

پیشنهاد می شود تفاوت رینگ فولادی و آلومینیومی را هم مطالعه کنید.

سولات متداول

برای پژو ۴۰۵ لاستیک ایرانی بخریم یا خارجی ؟

در ایران صنعت لاستیک سازی ریشه دار است و برندهای مختلفی مثل بارز، کویر تایر، یزد تایر، ایران تایر، گلدستون و دنا وجود دارند. لاستیک های زیادی هم از کشورهای چین، هند، کره و تایوان و بعضا برندهای اروپایی در بازار یافت می شود.

قیمت خرید لاستیک برای پژو ۴۰۵ چیست؟

قیمت لاستیک ایرانی سایز استاندارد برای پژو ۴۰۵ حدود ۶۰۰هزار تومان، لاستیک چینی تراینگل حدود ۹۰۰ هزار تومان و لاستیک خارجی (رودستون، هانکوک، سومیتومو و کومهو) حدود ۱میلیون و ۲۰۰هزار تومان است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینها را هم ببینید
بسته
دکمه بازگشت به بالا